теперь планирую переделать под компенсационный бачок с регулируемой накачкой
Nitro писал(а):резьбу на корпусе нарезал?
marik писал(а):Nitro писал(а):резьбу на корпусе нарезал?
45 Х 1.5
To get the theoretical rear coil-over spring rate for solid axle applications:
Rear Weight = Weight of Vehicle X .5 for street rods; X.45 for late models
Sprung Weight = Rear Weight less 300 lb (for rear end, etc).
Weight on each spring = Sprung Weight/2
Spring Rate = Weight on each spring/Spring compression* (This is a theoretical rate)
*Spring Compression for Our Coil-Overs:
TCI -- 400-4210--: 2 ½
Example of Spring Rate Calculations:
Weight of vehicle: 3200 lb Street Rod
Rear Weight: 3200 lb X.5 = 1600 lb
Sprung Weight: 1600 lb less 300lb = 1300 lb
Weight on each spring: 1300 lb/2 = 650 lb
Spring Rate ( ): 650 lb/2.5 = 260 lb
vitalik писал(а):http://abvgd-auto.narod.ru/Ident/Pruzini.htm
...
Вернуться в Подвеска и рулевое управление
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 8